Vertrouwd en gedreven sinds 1930

Kijlstra Ambulancezorg & Personenvervoer

Actueel
Nieuws & actualiteiten
  • 16.06.2021
    Phising bericht van info@kijlstra.nl ontvangen?
    Op 15 juni 2021 zijn van 14:30 uur tot 19:00 uur nepberichten via e-mail verstuurd waarin ten onrechte de naam van Kijlstra gebruikt is. De phishingmail, die zogenaamd verstuurd werd vanaf info@kijlstra.nl, doet voorkomen dat er een teruggave van de Belastingdienst mogelijk is. Na het klikken op een link in de mail wordt een malafide site geopend, die om uw bank- en accountgegevens vraagt. Klik niet op de links in de mail Wanneer u onderstaande e-mail hebt ontvangen, adviseren wij u dringend om niet op de links in de mail te klikken:   Heeft u toch op een link geklikt en tevens op de ma
    Lees meer
  • 10.06.2021
    Jochem was voor één dag de Baas van Morgen bij Kijlstra Ambulancezorg
    Kijlstra Ambulancezorg heeft op donderdag 10 juni meegedaan aan JINC Baas van Morgen. Landelijk hebben meer dan 450 directeuren, politici en CEO’s hun stoel afgestaan aan de bazen van morgen: ruim 550 leerlingen uit het basisonderwijs en het VMBO. In het geval van directeur Sietze Kijlstra aan de 16 jarige VMBO- leerling Jochem Koopmans uit Donkerbroek.  Non-profitorganisatie JINC verbindt dit jaar het thema ‘gelijke kansen’ aan de Baas van Morgen, omdat ze samen met jongeren én het bedrijfsleven na wil denken over gelijke kansen voor iedereen. Door een dag mee te draaien in he
    Lees meer
  • 03.06.2021
    Friese Cliëntenraad Ambulancezorg is compleet
    De Friese cliëntenraad Ambulancezorg van RAV Fryslân, een samenwerking tussen UMCG Ambulancezorg en Kijlstra Ambulancezorg, is compleet! Vijf betrokken mensen, met hele diverse achtergronden, gaan zich de komende jaren inzetten om patiënten van de ambulancezorg een stem te geven en hun belangen te behartigen. Sietze Kijlstra, één van de bestuurder van RAV Fryslân en directeur van Kijlstra Ambulancezorg: ‘De cliëntenraad is nieuw voor iedereen, maar we zijn aangenaam verrast door het enthousiasme om lid te worden van deze raad. We gaan voor een fijne en constructieve samenwerking, waar
    Lees meer
  • 01.06.2021
    Kijlstra Ambulancezorg doneert 650 Covid19 sneltesten aan Suriname
    Kijlstra Ambulancezorg heeft, gezien de huidige situatie met betrekking tot Corona in Suriname, besloten om 650 COVID19 sneltesten te doneren aan Stichting Suridocs. De huidige situatie met betrekking tot de COVID19 pandemie is zorgwekkend in Suriname: er is zelfs sprake van code zwart. Dit houdt bijvoorbeeld in dat er gekozen moet worden wie er wel en wie er niet op de Intensive care opgenomen kunnen worden. De berichten omtrent deze zorgelijke ontwikkelingen hebben Kijlstra Ambulancezorg doen besluiten om vrijdag aanstaande 650 sneltesten naar Suriname te sturen. Kijlstra Ambulancezorg heeft
    Lees meer
  • 06.05.2021
    Optimaliseren planbare ambulancezorg
    De drie Noordelijke ambulancediensten hebben zich binnen een pilot ingezet voor het optimaliseren van planbare ambulancezorg. Dit gebeurde in nauwe samenwerking met de betrokken ketenpartners. Het accent lag op een efficiëntere planning, waardoor de ambulancediensten vaker op tijd zijn en betere patiëntenzorg kunnen leveren. Tot voor kort kwamen de meeste aanvragen voor planbaar ambulancevervoer in de ochtend. Meer aanvragen voor hetzelfde moment, dan in te zetten ambulances, zorgde voor vertraging die zowel de patiënt als de betrokken organisaties raakt. De ritten worden nu beter verdeeld
    Lees meer
  • 03.05.2021
    Oog voor elkaar
    “Ze ontvangen alle patiënten liefdevol en blijven ondanks alles altijd vrolijk”, vertellen Tina en Michelle over de medewerkers van het covid-huis in Heerenveen. Ze hebben grote waardering voor dit team. Daarom hebben ze het initiatief genomen om hen namens de collega’s van de zorgambulance in het zonnetje te zetten. Tina: “Ik vind de aandacht en de zorg voor patiënten bij het covid-huis heel speciaal. Ze zwaaien de patiënt uit bij ontslag en als er iemand is overleden vormen ze een erehaag.” Dat is bijzonder en goud waard, concluderen de beide dames. Het initiatief van Tina en M
    Lees meer
  • 26.04.2021
    Kijlstra medewerkers maken graag een Ommetje
    Vitaliteit onder medewerkers is erg belangrijk. Daarom doen wij als Kijlstra Ambulancezorg & Personenvervoer mee aan Ommetje. De app van de Hersenstichting. Hiermee steunen we ook nog eens het goede doel. Onze medewerkers hebben sinds de eerste lentedag al meer dan 6520 Ommetjes gemaakt en meer en dan 3705 wandeluren. Daar zijn wij als bedrijf natuurlijk erg trots op. De onderlinge competitie tussen de afdelingen maakt de uitdaging nog leuker. Vanaf 20 maart tot en met 21 april streden de teams om de meeste punten in de Kijlstra Ommetjes Challenge. Het team van de administratie startte sin
    Lees meer
  • 05.04.2021
    Ambulance betrokken bij eenzijdig ongeval
    Eén van onze ambulances is vanochtend onderweg naar een spoedmelding betrokken geraakt bij een eenzijdig ongeval. Onze bemanning is voor controle overgebracht naar het ziekenhuis en inmiddels weer thuis. Ze zijn met de schrik vrijgekomen. We zijn blij dat het bij materiële schade is gebleven. De ambulance is waarschijnlijk door plotselinge gladheid van de weg gegleden en tot stilstand gekomen tegen een wegwijzer. Dit gebeurde om half zeven ter hoogte van de meldkamer. Hulp was snel ter plaatse. Een andere ambulance heeft de spoedrit overgenomen. De zwaar beschadigde ambulance is afgevoerd d
    Lees meer
  • 18.03.2021
    Ambulanceverpleegkundige Gytha debuteert als schrijfster
    Uit nieuwsgierigheid stuurde ze haar manuscript op naar twee uitgevers. Tot haar grote verbazing namen beide uitgevers daarna contact met haar op. Inmiddels is haar eerste boek een feit. ‘Verloren strijd’ is te bestellen via Boekscout. “Dat is wel heel bijzonder om mee te maken”, vertelt Gytha de Boer. Die in haar dagelijkse leven werkt als verpleegkundige bij Kijlstra Ambulancezorg. “Vanaf mijn jeugd ben ik eigenlijk al aan het schrijven”, vertelt Gytha. “De inspiratie ligt voor mij op straat. Soms als ik iets zie of meemaak, dan denk ik: ‘Daar kan ik wel een verhaal van maken
    Lees meer
  • 02.03.2021
    Collega Wilma werkt mee aan de campagne Frontlinie van Veiligheidsregio Fryslân
    Onze zorgambulanceverpleegkundige Wilma werkt mee aan de campagne ‘Berichten uit de Frontlinie’. Een initiatief van Veiligheidsregio Fryslân. In deze verhalen komen zorgverleners aan het woord, die direct te maken hebben met de zorg aan Coronapatiënten. Haar verhaal lees je hieronder: Zorgambulanceverpleegkundige Wilma van Heerde vervoert coronapatiënten ‘Ik zie vaak de angst in hun ogen’ Zorgambulanceverpleegkundige Wilma van Heerde uit Dokkum vervoert – naast de reguliere patiënten voor de planbare ambulancezorg – elke dag dat ze werkt coronapatiënten. Tijdens de
    Lees meer
Vacatures
Bij Kijlstra wil je werken
  • Teamleider planbare ambulancezorg (32 upw)
    Voor de gezamenlijke Meldkamer Ambulancezorg Noord Nederland zoeken we een initiatiefrijke verbinder met leidinggevende ervaring voor de functie van teamleider planbare ambulancezorg.
    Lees meer Alle vacatures
  • Salarisadministrateur 16 upw
    In verband met uitbreiding zijn we op zoek naar een tweede Salarisadministrateur (16 u.p.w.) Jouw functie in het kort Als salarisadministrateur ben je voor zowel Ambulancezorg als Personenvervoer verantwoordelijk voor het verzamelen, verwerken en muteren van gegevens die nodig zijn voor de salarisbetaling. Je vraagt daarbij ontbrekende gegevens op en je zorgt ervoor dat alle mutaties volledig zijn. Uiteraard zorg je er voor dat de salarissen op tijd uitbetaald worden en dat de juiste belastingen en afdrachten worden betaald. Je werkt samen met je collega salarisadministrateur. Samen met je collega ben je het eerste aanspreekpunt als het gaat om vragen van medewerkers met betrekking tot het salaris, declaraties, pensioenen en gerelateerde onderwerpen. Ook werk je intensief samen met de afdeling P&O en zijn jullie de sparringpartner voor deze afdeling als het gaat om salarisverwerking. In deze zelfstandige functie, leg je verantwoording af aan de Controller. Wij werken met AFAS. Dit programma biedt vele mogelijkheden op het gebied van salarisverwerking.  Jij denkt mee over verbeteringen en optimalisatie.  Jouw profiel Je bent een gedreven en resultaatgerichte salarisadministrateur met een afgeronde PDL opleiding en je hebt een aantal jaren ervaring als salarisadministrateur. Ook ben je communicatief vaardig en klantgericht. Je volgt de ontwikkelingen op het vakgebied op de voet en je komt met voorstellen om verbeteringen door te voeren. Je vindt het leuk om mee te denken over de verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden in AFAS. Het is zeker een pré als je ervaring hebt met AFAS. Aangezien het een klein team is waarbinnen je aan het werk gaat, is het van belang dat je zowel zelfstandig kunt werken, maar ook dat je goed kunt samenwerken. Arbeidsvoorwaarden
    • Salariëring conform CAO Ambulancezorg FWG45 (max. €3.322,- bruto op basis van 36 uur per week).
    • Een verlofregeling (CAO): jaarlijks 172 verlof-​ en 35 PLB-​uren (op fulltime basis).
    • Een dienstverband voor de duur van een jaar met de intentie deze om te zetten naar onbepaalde tijd.
    • Maandelijkse sportvergoeding en jaarlijkse eindejaarsuitkering (8,33%).
    Onze extra’s
    • Een persoonlijke en laagdrempelige werkomgeving in een familiebedrijf dat zich volop ontwikkelt en waar iedereen zijn/haar bijdrage levert.
    • Een werkomgeving waar plezier, hard werken en oog voor elkaar belangrijke waarden zijn.
     Enthousiast geworden? Laat het ons weten! Solliciteren op deze vacature kan door je motivatie en CV vóór 31 mei 2021 te mailen naar onze P&O adviseur Lisette Henstra via werkenbij@kijlstra.nl. Meer informatie Voor informatie over de functie kan je op werkdagen bellen met Sietse Johan Miedema (Controller), telefoon 06-20 30 08 09. Sollicitatieprocedure De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 10 juni 2021. Een eventueel tweede gesprek wordt gevoerd op dinsdag 15 juni 2021. Een referentiecheck kan onderdeel van de procedure uitmaken.
    Lees meer Alle vacatures
  • Kwaliteitsadviseur
    Voor de Meldkamer Ambulancezorg Noord Nederland zijn we op zoek naar een:

    Kwaliteitsadviseur (36 uur per week)

    De Meldkamer Ambulancezorg Noord Nederland (MkANN) is een verantwoordelijkheid van de drie Regionale Ambulancevoorzieningen (RAV’en) in Noord Nederland en is als witte kolom, samen met de blauwe kolom (politie) en rode kolom (brandweer) een onderdeel van de Meldkamer Noord Nederland. De dagelijkse Ambulancezorg is in ontwikkeling en wordt steeds complexer van aard. Innovaties en ontwikkelingen in de zorg komen op de ambulancezorg af.  

    De functie in het kort

    Als kwaliteitsadviseur adviseer en ondersteun je het management (gevraagd en ongevraagd) bij de ontwikkeling, implementatie, uitvoering en borging van het kwaliteitsbeleid.  

    Functieprofiel

    Advisering en ondersteuning
    • Adviseert en ondersteunt het management bij vraagstukken op het gebied van kwaliteit en bij het sturen op kwaliteit als onderdeel van de bedrijfsvoering.
    • Signaleert relevante ontwikkelingen (bijv. in wet- en regelgeving en richtlijnen), beoordeelt deze op consequenties voor de organisatie en adviseert hierover aan het management.
    • Signaleert knelpunten/ontwikkelingen voortvloeiend uit audits, evaluaties, klachten en incidenten en adviseert en rapporteert hierover aan het management.
    • Draagt in alle werkzaamheden zorg voor continue afstemming met de RAV’en en andere (interne) ketenpartners.
    • Neemt deel aan projecten en kan optreden als projectleider bij projecten op het vakgebied.
      Beleidsontwikkeling en -uitvoering
    • Vertaalt vastgesteld beleid naar een jaarplan en concrete activiteiten en draagt zorg voor de implementatie hiervan.
    • Formuleert (beleids)voorstellen naar aanleiding van relevante ontwikkelingen en/of naar aanleiding van audits, evaluaties, klachten en incidenten.
    • Beheert en onderhoudt het kwaliteitsmanagementsysteem en draagt bij aan het verder ontwikkelen van het kwaliteitsmanagementsysteem en meetinstrumenten.
    • Verantwoordelijk voor het opstellen, beheren en delen van kwaliteitsdocumenten.
    • Controleert de naleving van het kwaliteitsbeleid en de bijbehorende kwaliteitsdocumenten.
    • Geeft voorlichting en instructie aan management en medewerkers met betrekking tot de uitvoering van het kwaliteitsbeleid.
    • Neemt deel aan diverse in- en externe overleggen ten aanzien van kwaliteit en informatiebeveiliging.
     

    Jouw profiel

    We zoeken een ervaren kwaliteitsadviseur met (bij voorkeur) meerdere jaren ervaring in een complexe omgeving. Je kunt functioneren in een omgeving met, soms verschillende, bestuurlijke en operationele belangen. Je bent proactief, kunt zelfstandig werken en bent tevens sterk in het verbinden van verschillende partijen. Je weet draagvlak te creëren en commitment van betrokken partijen te verwerven. Daarnaast ben je analytisch sterk, kun je snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden en beschik je over uitstekende mondelinge- en schriftelijke communicatievaardigheden.  

    Functie eisen

    • Je beschikt over een HBO diploma in een voor de functie relevante richting.
    • Je beschikt over aantoonbare relevante werkervaring.
    • Een verpleegkundige achtergrond is een pre.
    • Je hebt kennis van informatiebeveiliging.
    • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving.
    • Je hebt ervaring in het werken met projecten.
    • Je hebt kennis van en affiniteit met verschillende normen (NEN 7510 / HKZ). Je hebt ervaring met het implementeren van deze normen binnen een organisatie (het opzetten en onderhouden van een KMS- en informatiebeveiliging systeem).
    • Je bent integer i.v.m. het omgaan met vertrouwelijke informatie.
     

     Ons aanbod

    De MKNN biedt je een veelzijdige functie binnen een ambitieuze en daadkrachtige organisatie met een informele en professionele werksfeer. Het salaris en de arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Ambulancezorg en worden afgestemd op je werkervaring. Daarnaast biedt onze organisatie prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaarsuitkering en een goed opleidingsbeleid. Nadere informatie over de inhoud van de functie kun je opvragen bij mevrouw Myrthe Mos (Hoofd Meldkamer Ambulancezorg Noord-Nederland) via 06- 20 48 94 95. Meer informatie over de organisatie kun je vinden op http://www.meldkamernoordnederland.net.  

    Reageren

    Wil je reageren op deze vacature, dan kun je tot uiterlijk 31 mei je motivatie met curriculum vitae sturen naar PenO@ambulancezorggroningen.nl. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de tweede helft van juni. De gesprekken zijn in Drachten. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
    Lees meer Alle vacatures
  • Verpleegkundig centralisten (4 fte)
    De Meldkamer Ambulancezorg Noord Nederland (MkANN) is een verantwoordelijkheid van drie Regionale Ambulancevoorzieningen Noord Nederland (RAV’en) en is als witte kolom, samen met de blauwe kolom (politie) en rode kolom (brandweer) een onderdeel van de Meldkamer Noord Nederland. De dagelijkse Ambulancezorg is in ontwikkeling en wordt steeds complexer van aard. Innovaties en ontwikkelingen in de zorg komen op de ambulancezorg af. De medewerkers van de Meldkamer zijn in dienst bij één van de drie organisaties. Wij zijn voor Kijlstra Ambulancezorg, Ambulancezorg Groningen en UMCG Ambulancezorg op zoek naar: Verpleegkundig centralisten (4 fte)

    De functie in het kort

    Als verpleegkundig centralist fungeer je als spil tussen de hulpvrager enerzijds en de ambulancezorg anderzijds. Je krijgt te maken met een grote verscheidenheid in hulpvragen, onder andere via het alarmnummer 112, een ziekenhuis, een huisarts of via andere zorginstellingen. De hulpvragen moeten hierbij goed worden beoordeeld en ingeschat. In noodsituaties breng je de hulpverlening op gang middels telefonische instructies. Je begeleidt de ingezette hulpverlening, biedt ondersteuning aan de ingezette ambulance(s) en voorziet deze van advies en informatie. Daarnaast zijn er natuurlijk de minder urgente verzoeken om ambulancehulpverlening, waarbij de ritten worden gepland en tegelijkertijd de spreiding en paraatheid van ambulances in de gaten moet worden gehouden. De meldkamer heeft een belangrijke rol in de communicatie en coördinatie bij grootschalige hulpverlening bij rampen en evenementen. Hierin vervul je als verpleegkundig centralist een belangrijke rol. Jouw profiel Je bent een ervaren (BIG-geregistreerde) verpleegkundige met HBO- werk- en denkniveau. Daarbij heb je bij voorkeur ervaring met spoedeisende medische hulpverlening. Je hebt ervaring met geautomatiseerde systemen. Kernbegrippen bij de functie zijn: goed luisteren, goed doorvragen en snel beslissen of en op welke wijze tot de inzet van een ambulance wordt overgegaan. Klantgerichtheid is hierbij essentieel. Verder ben je stressbestendig, inventief en kun je goed werken in teamverband.

    Ons aanbod

    De MKNN biedt je een veelzijdige functie binnen een ambitieuze en daadkrachtige organisatie met een informele en professionele werksfeer. De functie wordt uitgevoerd in een onregelmatig dienstrooster en de meldkamer is dan ook 7 dagen in de week, 24 uur per dag in bedrijf. Het salaris en de arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Ambulancezorg en worden afgestemd op je werkervaring en opleiding. Daarnaast biedt onze organisatie prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaarsuitkering en een goed opleidingsbeleid. Er zijn diverse percentages van het dienstverband bespreekbaar, maar 24 uren per week is minimaal. De opleidingsperiode duurt ca. 8 maanden. Van nieuwe collega’s wordt verwacht dat zij gedurende het eerste jaar 100%, 36 uur per week, werken. Nadere informatie over de inhoud van de functie kun je opvragen bij mevrouw Andrea van Dijk (Teamleider Meldkamer Ambulancezorg Noord-Nederland) via 06-10001972. Meer informatie over de organisatie kun je vinden op http://www.meldkamernoordnederland.net, www.kijlstra-ambulancezorg.nl, op www.ambulancezorggroningen.nl of op www.umcgambulancezorg.nl.

    Reageren

    Wil je reageren op deze vacature, dan kun je tot uiterlijk 17 mei je motivatie met curriculum vitae sturen naar werkenbij@kijlstra.nl. Ook de sollicitaties voor Ambulancezorg Groningen en UMCG Ambulancezorg mogen naar dit mailadres. De sollicitatiegesprekken vinden eind mei of begin juni plaats in Drachten. Een dagdeel meelopen op de meldkamer en een assessment maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
    Lees meer Alle vacatures
  • Verpleegkundig centralist
    Ben jij die onmisbare spil tussen hulpvragers en de ambulancezorg? En kun jij goed luisteren, doorvragen en snel schakelen? Wij zoeken:

    Verpleegkundig centralisten 

    Over de Meldkamer Ambulancezorg (MkANN) en de Meldkamer Noord Nederland (MkNN) De Meldkamer Ambulancezorg Noord Nederland (MkANN) is een verantwoordelijkheid van de drie Regionale Ambulancevoorzieningen in Noord Nederland, te weten Ambulancezorg Groningen, Kijlstra Ambulancezorg en UMCG Ambulancezorg. Als witte kolom zijn we samen met de blauwe kolom (politie) en rode kolom (brandweer) onderdeel van de Meldkamer Noord Nederland in Drachten. De medewerkers van de Meldkamer Ambulancezorg zijn in dienst bij één van de drie Noordelijke ambulancediensten.

    De functie in het kort

    Als verpleegkundig centralist fungeer je als spil tussen de hulpvrager enerzijds en de ambulancezorg anderzijds. Je krijgt te maken met een grote verscheidenheid in hulpvragen, onder andere via het alarmnummer 112, een ziekenhuis, een huisarts of via andere zorginstellingen. Deze hulpvragen moeten goed worden beoordeeld en ingeschat. In noodsituaties breng je de hulpverlening op gang middels telefonische instructies. Je begeleidt de ingezette hulpverlening, biedt ondersteuning aan de ingezette ambulance(s) en voorziet deze van advies en informatie. Daarnaast zijn er natuurlijk de minder urgente verzoeken om ambulancehulpverlening, waarbij de ritten worden gepland en tegelijkertijd de spreiding en paraatheid van ambulances in de gaten moet worden gehouden. De meldkamer heeft een belangrijke rol in de communicatie en coördinatie bij grootschalige hulpverlening onder rampen en evenementen. Hierin vervul je als verpleegkundig centralist een belangrijke rol. Jouw profiel Je bent een ervaren (BIG-geregistreerde) verpleegkundige met HBO- werk- en denkniveau. Daarbij heb je bij voorkeur ervaring met spoedeisende medische hulpverlening. Je kunt werken met geautomatiseerde systemen. Kernbegrippen bij deze functie zijn: goed luisteren, goed doorvragen en snel beslissen of en op welke wijze tot de inzet van een ambulance wordt overgegaan. Klantgerichtheid is hierbij essentieel. Verder ben je stressbestendig, inventief en kun je goed in teamverband werken.

    Ons aanbod

    • De MKNN biedt je een veelzijdige functie binnen een ambitieuze en daadkrachtige organisatie met een informele en professionele werksfeer. De functie wordt uitgevoerd in een onregelmatig dienstrooster. De meldkamer is dan ook 7 dagen in de week, 24 uur per dag in bedrijf.
    • Het salaris en de arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Ambulancezorg en worden afgestemd op je werkervaring en opleiding.
    • Er zijn diverse percentages van het dienstverband bespreekbaar, maar 24 uren per week is minimaal.
    • De opleidingsperiode duurt ca. 8 maanden. Van nieuwe collega’s wordt echter verwacht dat zij gedurende het eerste jaar 100% werken = 36 uur per week.
    • Daarnaast bieden we prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een eindejaarsuitkering en een goed opleidingsbeleid.

    Meer informatie over de functie

    Meer informatie over de inhoud van de functie kun je opvragen bij mevrouw Andrea van Dijk (Teamleider Meldkamer Ambulancezorg Noord-Nederland) via 06-10 00 19 72. Meer informatie over de meldkamer Noord Nederland kun je vinden op http://www.meldkamernoordnederland.net

    Reageren

    Ben je enthousiast en wil je reageren op deze vacature? Stuur je motivatie met curriculum vitae naar werkenbij@kijlstra.nl t.a.v. Sylvie van Luin, P&O Adviseur Kijlstra Ambulancezorg. meldkamer
    Lees meer Alle vacatures
  • Ambulanceverpleegkundige
    Zet jij graag een stapje extra voor onze patiënten? En zie je jouw toekomst in de acute zorg? Kom werken bij Kijlstra Ambulancezorg!” . Het is mooi en belangrijk werk. Soms maak je echt het verschil tussen leven en dood. Kijlstra biedt mij een geweldige werkomgeving waar ik het beste uit mezelf kan halen. Het materiaal is top, maar belangrijker nog vind ik de grote collegialiteit. Extra is echt onze standaard.
    Lees meer Alle vacatures
  • Geen vacatures voor taxichauffeur

    Wij  hebben op dit moment geen openstaande vacatures bij personenvervoer.

    Houd onze website in de gaten voor ons actuele vacatureaanbod. Voor vragen over werken bij Kijlstra Personenvervoer mag je ook altijd contact opnemen met onze afdeling P&O. Dat kan via de mail: werkenbij@kijlstra.nl

    Selectiecriteria taxichauffeur 
    • Geldig rijbewijs B;
    • Een volledige chauffeurspas voor de taxi;
    • Woonachtig in Drachten of directe omgeving;
    • In het bezit van een geldig EHBO certificaat met AED en reanimatie is een pré;
    • Geen bezwaar tegen onregelmatig werken (ook avonden, weekenden en nachten);
    • Beschik je over uitstekende rijvaardigheden én is extra ook jouw standaard? Houd dan onze website in de gaten voor het actuele vacatureaanbod.
    De CAO Taxivervoer is van toepassing en we zijn aangesloten bij het Pensioenfonds Vervoer.  
    Lees meer Alle vacatures
  • ambulanceverpleegkundige
    Ambulanceverpleegkundige Ameland
    “Kom zelf ervaren wat een geweldige werkplek Ameland is!” - Theunis Doornbos, teamleider regio Noord. Ambulancezorg is mooi en belangrijk mensenwerk. Op Ameland geldt dat eens te meer. Want de situatie daar is net iets anders dan aan de wal. Omdat een ziekenhuis niet onder handbereik is, werk je intensiever samen met je ketenpartners.
    Lees meer Alle vacatures
Verhalen
Patiënten en klanten aan het woord
  • Ik ben al die jaren bij Kijlstra gebleven
    Al ruim dertien jaar maak ik gebruik van het zittend ziekenvervoer. Ik was vijftien toen ik leukemie kreeg en vaak naar het ziekenhuis moest. Mijn moeder is toen voor mij op zoek gegaan naar een fijne vorm van vervoer. Al snel kwamen we uit bij Kijlstra. En daar ben ik altijd gebleven.
    Lees meer Sanne Evenhuis
  • We kunnen niet zonder de mensen van Kijlstra
    Al zolang ik me kan herinneren huren we bussen bij Kijlstra. Vooral vanwege de geweldige service. Als we een vervoersprobleem hebben, wat nog wel eens voorkomt op de dagen dat de vakantiegroepen wisselen, dan helpen de mensen van Kijlstra altijd direct. Ons vervoersprobleem is ook hun vervoersprobleem, zo voelt dat echt. Ze komen altijd met een oplossing. Als we een extra bus nodig hebben, dan wordt er meteen eentje naar ons toegebracht. Als we met pech staan, is er meteen hulp onderweg. Dat is echt fantastisch. En iedere vrijdag, als het wisseldag is, komt Piet van Kijlstra de bussen checken. Is de bandenspanning nog goed? Is het oliepeil voldoende? Echt, bij TOF kunnen we niet zonder de mensen en de bussen van Kijlstra!’
    Lees meer personenvervoer
  • Freerk Jan Rijpkema
    Elke uitvaart is anders en uniek. Wij helpen nabestaanden om een uitvaart zó vorm te geven, dat het een afscheid is dat bij de overledene past. We laten mensen zien wat voor keuzes er allemaal zijn en helpen hen daarbij. Voor het rouwvervoer werken we veel en graag samen met Kijlstra. Zij hebben verschillende mogelijkheden op het gebied van rouwvervoer, kisten en koelingen. En hun service is goed. Iets wat voor ons ontzettend belangrijk is; een uitvaart kun je maar één keer doen en dan moet het gewoon goed zijn.
    Lees meer Freerk Jan Rijpkema
  • Daisy van der Zwet
    Met extreme kaakstijfheid ben ik naar het ziekenhuis gebracht. De ambulancemedewerkers hebben zó goed voor mij gezorgd. Ze namen mijn klachten uiterst serieus, wisten van doorpakken en de manier waarop ze met mij omgingen vond ik erg fijn. Geen zielig gedoe, maar realistisch en meteen doorpakken. Ik ben heel blij dat ze me, ondanks mijn jonge leeftijd, naar de hartbewaking hebben gebracht. Gelukkig bleek mijn hart helemaal in orde. De extreme stijfheid in mijn kaak is opgelost met een spierontspanner. Ik ben de twee dames van de ambulance nog steeds dankbaar voor hun manier van handelen.
    Lees meer
  • Ineke Hilverink
    Het was een akelig spannende dag. Mijn man heeft zijn leven te danken aan ambulanceverpleegkundige van Kijlstra. Ik ben haar zó dankbaar! In het najaar van 2017 kreeg hij een hartstilstand. Hij transpireerde toen zo heftig, dat het lastig was om een hartfilmpje te maken. Doordat de verpleegkundige zo kordaat te werk ging, was hij er gelukkig snel weer.
    Lees meer
  • Yvonne Post
    Ruim vijf jaar na het infarct, na een intensief revalidatieproces, had ik het gevoel er weer te zijn. Helaas werd ik afgelopen voorjaar geschept door een auto. Met mijn fiets vloog ik over de motorkap en kwam vervolgens met een harde klap op straat terecht. Weer had ik de mensen van de ambulance hard nodig. Ik had zo óntzettend veel pijn aan mijn hoofd en aan mijn arm. De ambulancemedewerkers gingen heel voorzichtig te werk; tijdens het lichamelijk onderzoek, het klaarmaken voor vervoer en ook tijdens de rit naar het ziekenhuis. Later die dag, toen ik nog steeds op de spoedeisende hulp lag, kwamen ze zelfs nog even bij me kijken. Even vragen hoe het met me ging. Zo ontzettend lief vond ik dat. De manier waarop ik beide keren geholpen ben, vind ik echt fantastisch. Met zoveel zorg, kennis en liefde. Mensen die zorg- en hulpverleners de kans ontnemen hun werk goed te doen of ze zelfs fysiek aanvallen, zou ik op het hart willen drukken om goed na te denken. Wat als je zelf een keer hulp nodig hebt?
    Lees meer
  • Annet Koster
    Ik ben dankbaar voor de goede zorg voor us heit. Tot het overlijden van us heit in 2017, is hij meerdere keren vanuit Franeker naar het MCL vervoerd. En ook weer teruggebracht. De ambulancemedewerkers deden dit elke keer met veel geduld en liefde. Ze namen alle rust en tijd om dingen uit te leggen. We missen heit nog elke dag, maar we zijn dankbaar voor de altijd goede zorg van de ambulancemedewerkers.
    Lees meer
  • Geert van Tuinen
    Ik voelde druk op mijn borst, mijn armen werden slap, mijn gezicht trok wit weg en het zweet brak me aan alle kanten uit. Ik had meteen door: dit is niet goed, dit is een hartinfarct. Ik was alleen thuis. Ik belde eerst mijn vrouw en meteen daarna 112. Binnen drie minuten stonden de mensen van de ambulance in mijn huis. Daar weet ik zelf niks meer van. Ik was toen al buiten bewustzijn.
    Lees meer Geert van Tuinen
  • Sijta Veenstra-Beijaard
    Een toprit, ondanks de heftige weeën. In april 2016 is onze zoon geboren. Net voordat hij ter wereld kwam, had hij in het vruchtwater gepoept. Gelukkig waren de ambulanceverpleegkundige en -chauffeur super lief. Met spoed hebben ze ons naar het ziekenhuis gebracht. Het was een toprit, ondanks de heftige weeën.
    Lees meer
  • En dan heb je een hartinfarct...
    Ik dacht dat ik spierpijn had. Ik was net die week 32 jaar geworden, dus ik dacht absoluut niet aan iets ernstigs en ook de huisarts dacht dit niet. Maar ’s nachts werd de pijn zó heftig, dat mijn man 112 heeft gebeld. De ambulance kwam direct en de verpleegkundige maakte zonder aarzelen een hartfilmpje. Een hartinfarct, zo bleek. Ik kreeg medicijnen en werd meteen naar het MCL gebracht. Ondertussen hadden de ambulancemedewerkers ook contact met een van de cardiologen van het MCL.
    Lees meer